OmaIlmoitus palvelun kehitys etenee. OmaIlmoitus 2.0 käyttöönotot ovat hyvässä vauhdissa. Muutoksia postituksiin, postituslistojen automatisointi. Fresh Desk tukiportaali. Huolehdimme asiakkaidemme palveluista. Uutta TaikaTilauksessa
TAIKATILAUKSEN UUTISKIRJE • №4/23
Nyt se on sitten taas virallisesti syksy, kun on siirrytty syyskuun puolelle. Minulle syksy ei ole se mieluisin vuodenaika, mutta jollekin toiselle se on taas juurikin se paras. Eräs kollega aikanaan sanoi, että parasta on juuri se, kun saa pukea sadevaatteet päälle ja lähteä ulos nauttimaan raikkaasta syyssäästä.
Me ihmiset olemme todellakin erilaisia ja se pätee ihan kaikessa, niin arjessa kuin työssä. Tämänkin vuoden aikana meillä TaikaTilauksen tiimissä on ollut mahdollisuus kohdata ja tutustua erilaisiin mielenkiintoisiin ihmisiin, joiden kanssa jo teemme yhteistyötä ja myös moniin täysin uusiin ihmisiin joita olemme tavanneet, kun olemme vieneet TaikaTilaus sanomaa eteenpäin. Aivan mahtavaa!
Olemme päässeet käymään mielenkiintoisia keskusteluja ja vaihtamaan ajatuksia siitä, mitä tulevaisuuden tarpeita meidän tulee kyetä täyttämään ja miten tukea asiakkaitamme jo käynnissä olevassa median digitaalisessa murroksessa.
Ja mikä parasta, kiinnostus TaikaTilauksen palveluihin on ollut korkealla ja johtanut myös uusiin asiakkuuksiin. Jatkamme siis vahvalla kasvun tiellä ja loppuvuoden osalta tilanne näyttää myös oikein mukavalta. Pääsemme tutustumaan uusiin ihmisiin.
Asiakkainamme on jo hyvin monipuolisesti erilaisia medioita kuten paikallislehtiä, ammatti-ja järjestölehtiä, harrastelehtiä jne.
Kiitos teille kaikille erilaisille ihmisille, joiden kanssa saamme tehdä yhteistyötä ja käydä keskusteluja. Loppujen lopuksihan, ne ovat ne erilaiset ihmiset jotka rakentavat yhteistyötä ja liiketoimintaa, kumppanuuksia ja asiakkuuksia, eivät yritykset.
Mukavaa syksyä meille kaikille.
Jari & TaikaTilaus tiimi
OmaIlmoitus palvelun kehitys etenee aikataulussa
Olemme jo keväällä kertoneet kehitystyöstä, jonka tuloksena meille on tulossa ihan uusia palveluita, joilla voimme tukea asiakkaidemme liiketoimintaa. Vaikka toimintamme ytimessä onkin TaikaTilaus ohjelmisto, niin näemme tärkeimmän tehtävämme olevan kuitenkin asiakkaidemme liiketoiminnan tukeminen. Tuota liiketoimintaa tukevia ja kehitettäviä palveluita on myös meidän OmaIlmoitus palvelumme, jonka tavoitteena on luoda asiakkaillemme uutta liiketoimintaa.
OmaIlmoitus palvelun avulla ilmoitusasiakkaat, sekä erilaiset muut pienet ilmoittajatahot esim. seurat, järjestöt ja pienet organisaatiot, voivat itsepalveluna kätevästi luoda ilmoituksen ja jättää sen julkaistavaksi. Palvelu on suunniteltu mahdollisimman käyttäjäystävälliseksi ja se ohjaa ilmoituksen tekijää selkeästi vaihe vaiheelta eteenpäin. Olemme erityisesti panostaneet palvelun käyttöliittymään, sekä luoneet myös taustalle aivan uutta teknologiaa.
Asia on herättänyt suurta kiinnostusta sekä nykyisissä, että uusissa asiakkaissa. Palvelun kehitystyössä on myös mukana asiakasnäkemystä, mikä on tietysti tärkeää, jotta palvelusta saadaan paras mahdollinen.
Tavoitteenamme on, että pääsemme lokakuun loppuun mennessä testaamaan/pilotoimaan palvelua joidenkin asiakkaidemme kanssa, jotta sen lopullinen tuotantoversio olisi asiakkaidemme käytössä marraskuun loppuun mennessä. Tulemme myös lähiaikoina kertomaan miten palvelu hinnoitellaan ja mitä ovat sen kustannukset. Mikäli olet kiinnostunut saamaan palvelun käyttöösi, niin olethan meihin yhteydessä. Voit tutustua palveluun täällähttps://www.taikatilaus.fi/omailmoitus
OmaPalvelu 2.0 käyttöönotot etenevät
Uusitun OmaPalvelun käyttöönottoja jatketaan asiakkaidemme kanssa. OmaPalvelu on erinomainen tapa ohjata tilaaja-asiakkaita itsepalvelukanavan käyttöön. OmaPalvelun avulla voitte palvella asiakkaitanne entistä monipuolisemmin eri kanavissa ja samalla säästää asiakaspalvelun kustannuksia.
OmaPalvelu 2.0 mahdollistaa täysin uusien palveluiden tarjoamisen asiakkaillenne ja samalla myös erinomaisen mahdollisuuden luoda uutta liiketoimintaa. OmaPalvelun avulla voitte myös lisätä asiakastyytyväisyyttä. Voit tutustua OmaPalvelu 2.0 aan täällähttps://www.taikatilaus.fi/omapalvelu.
Aikaa OmaPalvelun käyttöönottoon kannattaa varata noin 1-2 viikkoa, että kaikki valitut palveluelementit saadaan hiottua juuri teidän tarpeitanne vastaavaksi ja testattua esimerkiksi maksurajapinnat jne. Mikäli teillä on aikeita OmaPalvelun käyttöönottoon tämän vuoden puolella, kannattaa asiassa olla yhteydessä meihin jo lähiaikoina, jotta saamme kalenteriin tarvittavat tapaamiset asian tiimoilta.
Muutoksia Postituksiin
Tulemme tämän syksyn aikana ottamaan käyttöön automatisoidut postituslistojen ajot. Postituslistoihin voidaan liittää myös automaattiset koontiviestit haluttuihin sähköposteihin. Osalla asiakkaistamme tämä ratkaisu on jo käytössä. Nyt laajennamme toimintamallin kattamaan myös muita asiakkaitamme.
Näin toimimalla varmistamme, että kaikkien asiakkaidemme postituslistat tulostuvat juuri oikeaan aikaan ja oikeassa muodossa, jotta lehden tuotantoprosessi ei missään tilanteessa häiriinny. Vaikka tulemme myös tässä palvelussa hyödyntämään automaatiota valvomme ja reagoimme myös tuessa, mikäli jotain ongelmia tulisi.
Tulemme kouluttamaan asiakkaillemme miten automatisoitu prosessi postituslistojen ajossa toimii ja koulutamme samalla heitä myös toimimaan itsenäisesti erilaisissa postitusajoihin liittyvissä asioissa, jotka mahdollisesti vaatisivat heidän huomiotaan.
FreshDesk tukiportaali
FreshDesk tiketöintijärjestelmä https://www.freshworks.com/freshdesk/on ollut meillä nyt käytössä keväästä 2023 lähtien. Olemme tästä syksystä eteenpäin myös hankkineet käyttöömme kattavammat palvelut sisältävän Fresh Desk version. Uuden version myötä tulemme saamaan entistä paremmat työkalut palvelupyyntöjen ja tukitikettien seurantaan ja niiden raportointiin. Kerroimme jo ennen kesää, että tulette myöhemmin saamaan näkymän omiin tukipyyntöihinne ja niiden tilaan syksyn aikana, joten tuo aikataulu on nyt tarkentunut tapahtuvaksi syyskuun aikana.
Tulette saamaan tukipyynnöistä vahvistusviestin, jossa on linkki asiakasportaali näkymään. Tätä kautta pääsette tarkastelemaan yrityksenne tukipyyntöjä. Organisaationne käyttöön tulee yksi käyttöoikeus, jota voitte sitten jakaa tarpeen mukaan.
Edelleen voitte aivan normaaliin tapaamaan lähettää tukipyyntöjä tuttuun tukiosoitteeseen tuki@taikatilaus.fi. Toiveemme on, että kaikki mahdolliset palveluumme liittyvät yhteydenotot suunnattaisiin tukisähköpostiimme, eikä suoriin henkilökohtaisiin sähköpostiosoitteisiin. Tukikanavan kautta saamme niille seurannan ja voimme määrittää tarvittavat kiireellisyysluokat jne. Lisäksi näin voidaan varmistaa, että yksikään palvelu-/tukipyyntö ei jää “roikkumaan” kenenkään sähköpostiin. Tämä on jatkossa myös tärkeää siksi, että te pystytte tarkastelemaan omaa todellista tukipyyntöjenne tilannetta.
Huolehdimme asiakkaidemme palveluista
Tapahtumaloki
Muistattehan että TaikaTilauksessa on erinomainen toiminnallisuus “Tapahtumaloki”, josta löytyvät ihan kaikki järjestelmässänne tehdyt toimenpiteet, siis ihan kaikki. Tämä auttaa selvittämään mahdollisia ongelmatilanteita tai jälkikäteen varmistamaan yksittäisiä toimenpiteitä, kuten esim. jos asiakastietojen muutoksesta tarvitaan varmistusta jne.
Kaiken “Tapahtumalokille” keräämme tiedon ja meidän kattavan varmuuskopiointi käytäntöjen avulla, voimme kahdessa tunnissa palauttaa tiedot jopa kahden kuukauden takaa, mikäli tällaiseen jostain syystä tulisi tarve. Voit katsoa lisää tietoa asiasta esim. TaikaTilaus ohjeissa https://taikanakka.taikatilaus.fi/Ohjeet.aspx?sid=18
Valvontatyökalu
Olemme toteuttaneet asiakkaillemme useita erilaisia, niin maksamiseen kuin vaikkapa digipalveluihin jne. liittyviä rajapintoja. Näiden rajapintojen valvontaan meillä on myös kehitetty erillinen työkalu jonka avulla saamme välittömästi tiedon jos jossakin rajapinnassa on tiedon siirtymisen / integraation osalta ongelmia. Näin pystymme reagoimaan nopeasti ja tekemään tarvittavat korjaavat toimenpiteet.
UUTTA TAIKATILAUKSESSA
Tilausvahvistuspohjat
Muistattehan, että tilausvahvistuksen voi nyt lähettää sähköpostin lisäksi myös kirjeenä. Määrittele viestipohja kuntoon Asetukset / Viestipohjat näytöllä. Paperilehden viestipohjan lisäksi voi Digitilausten viestipohjaan lisätä tarvittaessa esim. ohjeita digipalvelun tunnuksen aktivointiin ja/tai käyttöön liittyen
Stripe maksaminen
Olemme juuri ennen kesää ottaneet käyttöön myös täysin uuden maksutapa- vaihtoehdon eli Stripe maksamisen. Stripe mahdollistaa myös kuukausittaisen laskutuksen asiakkaan kortilta, vastaavasti kuin vaikkapa erilaisissa suoratoistopalveluissa. Stripe maksu tarjoaa asiakkaille entistä joustavamman tavan maksaa ja teille mahdollisuuden lujittaa asiakassuhdetta, sekä rakentaa myös lisämyyntiä. Stripe maksaminen tulee muiden jo olemassa olevien korttimaksamisen maksuvaihtoehtojen rinnalle eli Paytrail ja Visma Pay.
TaikaTilaus on käynnistänyt viime keväänä uuden palvelun. Kyseessä on asiakaspalvelutoiminto, jossa tarjoamme asiakkaillemme mahdollisuuden ulkoistaa tilaajien asiakaspalvelu meille. Koska haluamme tarjota asiakkaillemme aitoja kokonaispalveluratkaisuja, olemme päättäneet tarjota myös tämän palveluratkaisun asiakkaidemme käyttöön.
Käytännössä kyse on siitä, että me hoidamme asiakkaidemme puolesta tilaajien sähköposteihin ja puheluihin vastaamisen ja viemme tämän perusteella tarvittavat muutokset TaikaTilaus järjestelmään.
Tämän palvelun ohella, sijasta tai rinnalla ehdotamme pohdittavaksi TaikaTilauksen OmaPalvelun käyttöönottoa, jolloin asiakkaita voidaan ohjata hyödyntämään itsepalvelukanavaa ja näin vähentää fyysistä asiakaspalvelutyötä ja kustannuksia.
Mikäli kyse on toimituksellisesta asiasta ohjaamme asiakkaan niissä tapauksissa olemaan yhteydessä toimituksenne määrittämään henkilöön.
Mikäli teillä on kiinnostusta keskustella asiasta lisää pyydän olemaan yhteydessä jari.makela@taikatilaus.fi, 050 557 6130
TAIKATILAUS TIIMI ESITTELY
Valentin Kononen
Hallituksen puheenjohtaja
Tällä kertaa esittelyssä on TaikaTilauksen hallituksen puheenjohtaja Valentin Kononen.
Valentin “Vallu” Kononen on useille meistä tuttu menestyksekkään huippu-urheilu uransa perusteella. Hän on voittanut suurkisoissa useita mitaleita joista parhaana Göteborgin MM-kisoissa vuonna 1995 saavutettu kultamitali 50 kilometrin kävelyssä. Huippu-urheilu uransa jälkeen hän on toiminut kävelyvalmentajana ja hänen valmennuksessaan olevan Aku Partasen suoritukset olivatkin erinomaisia vuoden 2023 Budapestin MM-Kisoissa.
Valentin on menestynyt myös yrittäjänä ja toimitusjohtajana omistamassaan eTaika ohjelmistoyrityksessä. Yritys myytiin Vismalle vuonna 2021. eTaika ohjelmisto-yrityksen osana oli myös TaikaTilaus liiketoiminta joka irtautui omaksi yhtiökseen TaikaTilaus Oy:ksi vuonna 2021.
“Vallu” ei ole vain omistaja ja johtaja vaan myös käytännön tekijä. Ohjelmisto-yrittäjänä hän on ollut aina “kädet savessa” tekemässä asioita ihan käytännön tasolla ja myös koodaamassa ja ohjelmoimassa silloin kuin sellaiseen on tarve.
TaikaTilauksen yhteystiedot
Kaikki kysymykset ja mahdolliset ongelmatilanteet tiedoksi TaikaTilauksen tukiosoitteeseen tuki@taikatilaus.fi.